• ホーム > 
  • 東京駅(駅前地下駐車場) - Tokyo Station (in front of station, underground parking lot)

東京駅(駅前地下駐車場) - Tokyo Station (in front of station, underground parking lot)

  1960(昭和35)年1月、丸の内に日本初の本格的な地下大駐車場が完成した。東京駅前と皇居前を結ぶ「行幸道路」を掘り返し、地下1階と2階に設置された駐車場は、520台を収容できる。料金は1時間150円。
  東京駅の丸の内駅舎は、昨年10月、戦災前の姿に復元され、両翼のドーム丸屋根がレトロな雰囲気を漂わせ人気を呼んでいる。駐車場の地下1階部分は、丸の内の再開発が進み各ビル内に駐車場を完備するようになったことから、各ビルをつなぐ通路とギャラリーに転換された。

   Japan’s first full-scale underground parking lot completed in Marunouchi district in January 1960. Gyoko road linking Tokyo Station and Imperial Palace was dug to build the parking lot with a capacity of 520 cars in the first and second basements. An hourly fee is 150 yen.
   Marunouchi Station Building of Tokyo Station was restored to a prewar form replete with dome-shaped roofs in October 2012 and has enjoyed strong popularity since then. The parking lot’s first basement was turned into passageways and galleries as redevelopment of Marunouchi district enabled new buildings to be equipped with their own parking lots.