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日本橋 - Nihombashi Bridge

  1961(昭和36)年1月12日、川面に姿を映す日本橋と、野村証券ビル(右)。橋の中央の路面には、日本の道路網の始点を示す道路元標が埋め込まれている。1963(昭和38)年4月11日夜始まった工事で、橋上の空を覆うように首都高速道路の橋げたが架けられ、以来景観は妨げられたまま。
  2006(平成18)年、「日本橋川に空を取り戻す会」が発足し、9月、当時の小泉純一郎首相に高速道の地下移設と川の両岸の再開発を提言したが、4千億円を超す事業費がネックとなり、実現の見通しは立っていない。

  Nihombashi Bridge is reflected in Nihombashi River. Nomura Securities Building is on the right. A starting milestone is buried in the bridge. Construction of Metropolitan Expressway girders over the bridge began on April 11,1963.
  A group of people seeking to restore skies over Nihombashi Bridge was inaugurated in 2006 and submitted a petition to then Prime Minister Junichiro Koizumi in September calling for relocation of a Metropolitan Expressway stretch in the area to an underground tunnel and carrying out redevelopment on both banks. But the scheme will cost 400 billion yen and there are no signs of the project getting off the ground.